Tuesday, October 02, 2012

Novas nya "klackarskor"

När Nova var två år såg hon en tjej med klackskor på en lekpark i Abingdon, England, där vi brukade hänga mycket på den tiden. Sedan den dagen har hon velat ha egna "klackarskor", som hon kallar det. Jag har envist stått emot, för jag vill att hon ska kunna springa, hoppa, klättra och leka utan att förstöra fötterna, men hon i alla fall lyckats få två par lekklackskor i plast av vänner till familjen.

Första paret är utslitet sedan flera år. Andra paret hade vi en smärre katastrof över precis innan min senaste Kalifornien-resa - ena skon var försvunnen. Jag hade ett svagt minne av att jag hade lagt den i återvinningen någon gång när jag var väldigt sur på allt skräp på golvet och kände mig lite skyldig, så jag lovade i ett svagt ögonblick att titta efter ett par nya medan jag var borta.

Jag hade fantastisk tur! Walmart i Livermore hade ett snyggt par i sin endollarsskolåda (är det ett ord?) som passande nog var två storlekar för stora för min dotter - lagom att leka med, men inte att ha till skolan, vilket skulle hjälpa mig slippa mycket bråk.

Nova är så fantastiskt glad för sina nya skor. Det glittrar i ögonen på henne när hon har dem på sig.

No comments: