Tuesday, December 11, 2012

After school-uppvisning

Det händer mycket i december. I går kväll hade Nova och Zoey uppvisning av sina inlärda färdigheter från After School. Jag hämtade dem kl 16:30, kl 17:30 behövde vi vara tillbaka på skolan med tajts, liten tröja och gosedjur som rekvisita. Det bjöds på mat (mysigt) och så visade alla olika After School-aktiviteter upp vad de hade jobbat med under terminen.

Nova och Zoey var med i fem shower:
-Jumping Gymnastics. De slog kullerbyttor och stod på händer, bland annat.
-Circus Art. De lekte med rockringar.
-African Drumming. De spelade trummor, med händerna, rytmiskt, i grupp. Riktigt fint lät det.
-Irish Step Dancing. De försökte dansa Irish Step Dancing, med varierande resultat.
-Creative Dance. En fantastisk show med fyra olika nummer, kostymer och gosedjursrekvisita.

Nova hade också kunnat få spela piano, men det ville hon inte. Hon har inte tyckt det var kul med piano under hösten, och hade inte lust att spela inför alla åskådare.

Det var kul att få vara med och se, särskilt för mig som nästan aldrig hämtar på after school och har ganska lite intryck av vad de egentligen håller på med på de olika kurserna. Men vi var trötta när vi kom hem.

I dag var det julfest på mitt jobb för hela familjen. Darrin åkte direkt till jobbet efter. Tjejerna och jag tog tunnelbana/buss hem från MIT. En till sen kväll, men roligt! Nu sitter jag och jobbar och väntar på att han ska komma hem.

1 comment:

Mia said...

Hej!
Härligt att läsa om era äventyr! Jag hoppas att vi kan hinna ses någon liten stund när ni kommer hem men förstår om det blir tight. Tindra tycker att ni ska "komma hem till oss och pyssla för jag (dvs. Tindra) är jättebra på pyssel och har också såna hårspännen från panduro." :-)
Kram!