Saturday, November 02, 2013

Höstutflykt och Halloween

Det känns som om det knappt har hunnit vara höst i år. Tiden bara flyger förbi. Darrin har jobbat nästan varje helg sedan sommaren - inte hela helgerna, men åtminstone en dag varje helg. Vi hade en skön tredagarshelg i mitten av oktober, men varje minut av den helgen tillbringade vi NYC (vilket i och för sig var härligt!). Nu har i alla fall Halloween kommit och gått och vi har inte ens hunnit ägna oss åt New England-traditionen "lövspaning". Idag blev det äntligen en utflykt till Walden Pond - lite sent på säsongen men fortfarande fantastiskt vackert ute. Inte blev det sämre av att det var 20 grader varmt idag!

Halloween förresten. Darrin hade lovat Zoey att han skulle göra en ugglekostym åt henne. Med två kvällar kvar till den stora dagen så hade han inte ens börjat än. Det blev ett helnattsjobb, men med fantastiskt fint resultat. Det kändes nästan lite orättvist mot Nova, som ville vara bagare i år och helt enkelt hade lånat förkläde och kockmössa av en kompis. För att jämna ut orättvisan lite så gjorde jag en kanelbullekostym åt mig på kvällen den 30e - stora runda skivor i kartong att ha på magen och ryggen som jag målade bruna och dekorerade med bomullstussar som pärlsocker. Jag var själv ganska nöjd med resultatet, men tyvärr kunde nästan ingen gissa vad jag skulle föreställa. EN chansade på "cinnamon swirl" på hela kvällen. Annars hörde jag allt från chocolate chip cookie till datorspel! Darrin klädde ut sig till fågelskådare, i enlighet med vår vanliga matchningstradition.
Höstfint vid Walden Pond 1 november

Vattnet såg badbart ut, och det var faktiskt många som badade!

Datorspel!?

No comments: