Tuesday, July 09, 2013

Nytt körkort

Jag hämtade mitt nya körkort idag, på Svenska konsulatet. Tur att det finns ett konsulat i Boston - det blev bara en timmes cykelutflykt på lunchen och så var det fixat. Tur också att det finns Zipcar. Jag gick med i Zipcar när vi just hade flyttat hit, med mitt svenska körkort - och nu skickade de ut en mycket vältajmad mejlvarning om att mitt körkort var på väg att gå ut. Annars hade jag aldrig kommit ihåg det!

Tur också att det går hyfsat smidigt att fixa svenskt körkort från utlandet. Jag behövde bara en underskrift på svenska som intygade att jag bor här mer än sex månader (lätt fixat med hjälp av min svenska kollega på jobbet), ett foto och en blankett som konsulatet välvilligt skickade med vändande post. Och så kostade det $60, förstås. Men nu är det avklarat till juli 2023!

No comments: