Sunday, October 16, 2011

Flygplatsinformation

Lite info för er som vill gå snabbt genom säkerhetskontrollen - två högspänningståliga attenuatorer, två bias-tees, en multimeter och ett större antal 12 mm Ta-filter rekommenderas inte. Idag blev det noggrann kontroll av väskan innan säkerhetspersonalen på Logan släppte igenom mig. Jag fick också frågan vad sakerna skulle användas till. Vad svarar man på det? Jag försökte med:

- Experiment i Rochester på laboratoriet för laserenergiforskning. Det används till att "krympa" en signal så att...

Längre hann jag inte innan jag blev avbruten: "Nu blev det för krångligt för mig."

Jaja, flyga fick jag i alla fall, så nu är det dags för en vecka i Rochester igen. Nova är lika ledsen som vanligt, och jag tyckte själv också det kändes ovanligt jobbigt den här gången - kanske för att jag åkt på en ovanligt jobbig förkylning och fortfarande går på max halvfart.

No comments: