Thursday, October 13, 2011

Sprutor

I förrgår råkade jag komma förbi MIT Medical just när de administrerade gratis influensasprutor för anställda. På väg ut såg jag en annons för drop-in-mottagning för familjer. Nova var inte nöjd när jag kom hem och föreslog att de också skulle åka och ta sprutor.

När vi skulle borsta tänderna på kvällen tryckte hon fingret mot plåstret på min överarm.
- Gör det ont, mamma?
- Ja, lite. (Inte konstigt när du trycker så hårt...)
- Där ser du. Det är därför jag inte vill ta någon spruta.

Igår åkte de i alla fall och tog sina sprutor, alla tre, och det hade gått bra. De fick glass till efterrätt som belöning, och Darrin betonade tydligt att jag inte fick någon glass för jag hade minsann inte tagit någon spruta den dagen. Sedan gick han till affären, och båda tjejerna erbjöd mig genast att jag kunde få smaka av deras. De hörde också efter om jag hade fått glass på min sprutadag. Gullisar.

No comments: