Thursday, March 08, 2012

Krupp

Zoey var hemma från skolan idag på grund av sjukdom för första gången sedan hon började på Haggerty. Lilla gumman vaknade och grät kl 10 i går kväll, hostade tills hon kräktes och fick panik av att det var svårt att andas - slutsatsen blev krupp. (Hon har haft det en gång förut, men då hade hon inte ens fyllt 1 än, så det var totalt oväntat.)

Darrin och jag var mitt uppe i vår amerikanska deklaration (jag tänker inte ens bry mig om att klaga i år, men usch säger jag bara). Det vara bara att avbryta, svepa in Zoey i varm filt och sätta sig ute på trappan. Det var aldrig läskigt svårt för henne att andas, bara mycket obehagligt för henne själv. Särskilt många timmars sömn lyckades vi inte pussla ihop i natt. Idag kändes det att man inte är van att ha en "bebis" i huset längre...

No comments: