Saturday, March 03, 2012

Namnsdagsöverraskning

Det är min namnsdag idag, men eftersom jag kom hem från Kalifornien sent igår kväll så kunde tjejerna naturligtvis inte hålla sig från att prata med mig innan det var dags för frukost på sängen (och inte jag heller, för den delen). Nova var mycket nöjd över att hon faktiskt hade fixat en namnsdagspresent åt mig.

-Du får gissa vad det är, sa hon. Det är en cirkel, med mönster på, och det börjar på "pp".

Jag var lite trögtänkt tidigt som det var och lagom jetlagad som jag var, så trots cirkel- och mönsterledtrådarna så gissade jag på "papper", "penna", "pincett".

- Jag ska ge dig en ledtråd, sa Nova. det börjar på "päää".

 - Aha, sa jag, pärlor.
- Nej , sa Nova, liksom många pärlor.
- Aha, sa jag, pärlplatta, det verkar ju stämma med cirkel och mönster också.
 
Nova tänkte en stund, och sedan sa hon finurligt:

- Nu tänker jag säga "nej", för jag vill att det ska vara en överraskning.

No comments: