Sunday, February 24, 2013

Feber

Vi har haft "sportlov" den här veckan - February vacation. Nova och Zoey har varit lediga från skolan hela veckan och Mormor och Morfar har varit här och varit barnvakt. M&M kom i söndags eftermiddag efter en weekend i New York City. Söndag morgon vaknade Zoey med feber för första gången sedan vi flyttade till USA. Hon låg hela söndagen och hela måndagen, var lite bättre tisdag-onsdag och låg igen torsdag-fredag. Hon har aldrig i hela sitt liv varit sjuk så länge. Snacka om typiskt!

Lite har de i alla fall hunnit göra med mormor och morfar. Tisdag var de på Made By Me och målade keramik. Båda längtar redan tills de får hämta sina alster imorgon, och tills de får åka dit nästa gång. Onsdag var de på Museum of Fine Arts och gjorde sportlovspysselaktiviteter. Darrin och jag mötte upp efter jobbet och fick också se lite av vilka aktiviteter som fanns - kul! Torsdag var Zoey hemma med Darrin som jobbade hemifrån och Nova, M&M var på barnmuseet i fyra timmar. Nova njöt. Fredag blev det hemmadag för Zoeys skull.

Igår fick vi umgås lite allihop. Vi tog en promenad i Mass Audubon Societys naturreservat i Belmont, var på restaurang vid Harvard Square och tittade på melodifestivalen och åt godis (svenskt lösgodis!) på kvällen.

Nova och Zoey är nöjda med sin vecka. Zoey mår bättre igen. Nu är de på simskola. Vi hoppas bara att mormor och morfar också har haft en fin vecka, trots oplanerad sjukdom och trött och gnällig mamma...

1 comment:

Mormor said...

Jadå! Vi har haft det så bra så! Nu har vi kommit hem lyckligt och väl. Tvättmaskinen är igång och jobb och kursläsning står på agendan resten av dagen. Det har varit jätteroligt att få träffa er igen allihopa och jag bävar inför att få lov att vänta ett helt halvår på att få ses nästa gång. Jag måste erkänna att jag hade fått med mig er nagelborste i min lilla necessär. Hur borsten har hamnat där har jag ingen aning om, men kanske jag tog miste när jag hade med mig necessären till handfatet. Stora varma kramar till världens bästa dotter, världens bästa svärson och två av världens bästa barnbarn!