Thursday, March 28, 2013

Tandfédags igen!

Zoey tappade sin första tand igår! Hon drog ut en när hon var fyra, men det här var den första "riktiga" tappade. Hon var mycket nöjd. Tanden hamnade i den gula pirattandkudden som Grandma har gjort åt henne över natten (bild kommer senare), och tandfén gjorde sitt jobb som hon skulle - i morse låg det två dollar i tandfacket.

Vilken vecka Zoey har haft! Först klippte hon håret till stor-tjej-frisyr, sedan fyllde hon sex år, nu har hon tappat sin första tand. Min stora tjej! Men... hon har sagt i flera månader nu att hon skulle sluta suga på tummen när hon fyllde sex. På födelsedagskvällen när jag hade på handsalva på hennes torra händer sa hon "kom ihåg mamma, inte tummen" som vanligt. Jag frågade: "Zoey, skulle inte du sluta suga på tummen nu?" Hon tittade på tummen, längtansfullt, en lång stund, och sedan på mig, och så sa hon: "När jag fyller åtta år, mamma. Då ska jag sluta."

No comments: