Thursday, April 04, 2013

En tand till

Zoey har redan tappat sin andra tand! I måndags på afterschool (motsvarande fritids). Hon kom hem med tanden i en plastpåse, nu med dubbel glugg. Tandfén misslyckades med uppdraget att komma med pengar första natten. Vi pratade om problemet morgonen efter vid frukostbordet, jag, Nova och Zoey. Jag förklarade att jag hade haft samma problem flera gånger när jag var liten också, och att det bästa sättet nog bara var att försöka en natt till. Nova trodde att vi hade blandat ihop tänderna när vi skulle byta den gamla (som fortfarande låg i tandkudden) mot den nya (som skulle läggas i), så att det fortfarande var den gamla som låg i. Därmed funkade inte tandfémagin, trodde hon. Men, Zoey var helt säker på att det var rätt tand i kudden.

- Det kanske var så många barn som tappade tänder igår kväll så att tandfén inte hann med alla, försökte jag.

Men det skulle jag inte ha sagt. Novas kommentar:
- Men, hur hinner tomten med alla då?

Zoey:
- Han gör ju en del på dagen och en del på natten.

Här kommer också den utlovade bilden på tandkudden:

2 comments:

Mormor said...

Oj! En tand till! Maila gärna ett foto på lilla gumman så vi får se hur hon tar sig ut med sitt nya utseende. Vilka intressanta dikussioner ni har! Det är jättekul att läsa blogginläggen!

Annica said...

Haha... Tandfen är visst lite klantig som vi skulle ha sagt i vår familj!