Thursday, April 04, 2013

Story Pirates

Vi fick hem det här meddelandet i foldern i Zoeys ryggsäck idag:


Hela Haggerty-skolan hade samling med det resande teater/läs-och-skrivinspirationssällskapet "Story Pirates" idag. Story Pirates ber barnen skriva sagor, och väljer sedan ut ett par som de "stjäl" för att spela upp inför hela skolan.

Darrin försökte fråga Zoey vad som hade hänt innan jag kom hem, men fick inget svar. Vi fick lirka det ur henne: Av alla barns sagor på hela skolan hade de valt ut tre att spela upp, och en av de tre var hennes! De andra två var skrivna av barn i fjärde och femte klass, enligt Nova. Zoey ville inte prata om det, men Nova berättade för oss. Först hade de sagt att de skulle spela upp en scen skriven av Zoey Johnson, sedan hade de spelat upp Zoeys saga, och sedan hade Zoey fått komma upp på scenen och buga sig. Nova berättade att hon hade börjat gråta för att hon var så stolt över Zoey. En pojke som satt bredvid hade pekat på henne och sagt "hon gråter!" men då sa Novas kompis (som gick i Zoeys klass förra året och går i Novas klass i år) "It is because of Love". Snabbtänkt unge!

Jag blev alldeles varm inuti, både för att Nova var så stolt över Zoey och för att jag själv kände mig så stolt över Zoey. Frågan är vad Zoey själv tyckte. Det enda hon sa när vi försökte fråga var att hon inte ville att de skulle spela upp hennes saga.

Här är framsidan på sagan (kopia som Zoeys fröken hade lämnat in till Story Pirates):
Översättning: Fish. By Zoey.


1 comment:

Mormor said...

Jag blir också alldeles varm inuti! Oh så roligt! Vi vill jättegärna höra eller se sagan också. Snälla spara den tills vi ses!