Monday, August 19, 2013

Pottfrilla

Ingen i min familj vet vad pottfrilla är. Mannen på grund av språkbakgrund, barnen på grund av bristande livserfarenhet. "You know, like, if you put a old-fashioned potty around your head and just cut below it." Bra förklaring?

Svärföräldrarna bjöd mig på klippning och slingor när vi var i Texas. Första veckan kände jag mig fin, men sedan kom jag på mig själv med att bara gå och dra i håret för att få det att se mer spretigt vuxet och feminint ut. "Jag har ju pottfrilla!" försökte jag, men fick bara oförstående blickar. Jag drog lite i håret igen och vände mig mot Nova och Zoey. "Ser ni inte, jag ser ju inte alls ut som vanligt!"

"Mamma, du ser ut som Håkan Bråkan!"

Just det. Där var den bättre förklaringen. Darrin fick ta fram saxen och fixa till det samma kväll.

No comments: