Sunday, February 09, 2014

Bostonvasalopp

Idag var vi på skidtävling! N&Z åkte 2km, jag åkte 8. Darrin hejade på. Arrangemanget organiserades av en svensk organisation i området och sponsrades av IKEA, Volvo, Sockerbit och andra företag med svensk anknytning, och många av deltagarna var svensktalande - kul! Zoey undrade innan om jag trodde att hon skulle vinna. Jag vet inte hur många gånger jag försökte förklara att det spelar ingen roll om man vinner, huvudsaken är att man är med och har roligt. Lustigt nog så avslutade arrangörerna med exakt samma budskap när de valde att lotta ut donerade priser istället för att belöna vinnarna. Skönt. (Jag vann dessutom $50 på IKEA, inte dåligt för en som kom i mål bland de sista :-))

Jag var faktiskt lite överraskad av hur många riktigt skickliga, vältränade och tydligt aktiva åkare som deltog - hade föreställt mig mer av en samling "någon gång per vinter"-åkare som oss och våra barn. Kul var det i alla fall: Perfekt väder med 2dm naturlig snö, några minusgrader och strålande solsken; svenskt godis till barnen (mycket populärt) och semlor till alla deltagare (årets första!).

1 comment:

Mormor said...

Åh, så roligt att det äntligen har kommit nya inlägg! Jag har längtat! Både övernattningen på museet och Vasaloppet låter som jätteroliga upplevelser! Vad ska ni använda IKEA-presentkortet till då tro?