Sunday, June 24, 2012

Egna pengar

Nova köpte nya skor i helgen. Hon ville så himla gärna ha nya sandaler med kilklack att hon valde att köpa dem för egna pengar när jag inte tyckte att hon behövde fler sandaler. Jag lät henne vänta en dag innan vi handlade för att hon skulle vara helt säker - nu kommer det att ta ännu längre tid att spara ihop till Barbiedatorn som hon har haft ögonen på - men hon ångrade sig inte, och jag kan inte tänka mig henne mer nöjd. Det blir nog mer kläder/skor för egna pengar än leksaker från och med nu - men, hon är ju bara sex år! Jag har förresten glömt att berätta om hennes Twinkle Toes - hon har under våren, redan, för första gången krävt att få något för att "alla andra har". Här ryckte Grandma in och köpte Twinkle Toes till sitt barnbarn. Jag hade inte väntat mig den diskussionen på många år! Zoey för sin del köpte en piratspeldator för sina egna pengar, och den är hon superglad för. Varning för konstiga uttryck i texten - jag testar att blogga från iPhone för första gången och den elakingen ändrade Zoey till zonen och Grandma till fransman... Kul med svenskt tangentbord i alla fall!

No comments: