Thursday, December 02, 2010

Länge sedan, och advent

Jag ska komma igång med mina små uppdateringar snart igen - det intalar jag mig själv varje dag. Det har bara varit lite mycket på sista tiden. Mormor och Morfar åkte hem i måndags efter en härlig "dryg vecka" (som Morfar själv uttryckte det, bör tolkas på det positiva sättet!) och idag kom Grandma och Grandpa. Däremellan har vi hunnit städa om huset, göra paketkalender, börja med julkorten och planera Novas födelsedag.

I söndags firade vi första advent, och i går första december. Nova och Zoey njuter av luckor och kalenderpaket och julkalendern på TV. När vi satte på SVTs julkalender på datorn i går till frukosten sa Nova "Det är ju på svenska!". Zoey frågade förundrat om tomten hade varit här när hon fick se paketkalendern. Jag hade inte ens tänkt tanken, så jag visste inte vad jag skulle svara. En stund senare gick Nova rakt på sak och frågade om vi hade gjort iordning kalendern - och jag svarade ja. Där rök den magin!

Vi bakade lussekatter i fredags, och pepparkakor i lördags. Mormor och Morfar hade med saffran. Sirap till pepparkakorna fick vi köpa på IKEA. Färsk jäst har vi inte lyckats hitta i någon av de tre mataffärer vi har inom 5 minuters cykelavstånd, så det var bara att prova sig fram med pulverjäst. Lussekatterna gick i alla fall att äta!

Nej, nu är det jag som ska passa på att sova lite...

No comments: