Thursday, December 16, 2010

Punka och julmiddagar

Jag fick punka på framhjulet halvvägs till jobbet i morse. Typiskt. Resultatet blev att jag fick en mycket osvensk (i mina ögon) morgonupplevelse - en vänlig medcyklist stannade och erbjöd sin pump, och var ledsen att han inte hade någon extra slang med sig. Trevligt!

Förövrigt har vi haft en julig vecka - i tisdags var det julmiddag på svenska skolan, och i går på jobbet. Vi gick alla fyra på båda tillställningarna, vilket betyder två kvällar i rad utan middagsmatlagning eller disk - lyxigt! (Tyvärr lyckades jag inte utnyttja den extra tiden till något - jag somnade med Nova i tisdags och Zoey igår.) Svenska skolan-julmiddagen var kombinerat luciafirande och knytkalas - mycket mysigt. Nova och Zoey var fina igen i sina lucialinnen och pepparkakskläder. Nova hann också bli firad på födelsedagen av sin grupp och var väldigt nöjd med det.

Julfesten på jobbet var på MIT Faculty Club med utsikt över Charles River och Downtown Boston, med bra levande musik och god mat. Nova och Zoey fick dra vinnare i lotteriet och fick varsin liten överraskningspåse. De fick också leka med min jobbarkompis Jocelyns dotter Emma. De tre dansade intensivt till musiken och fick provspela bandets trummor och keyboard - stor succé. Jag vann ett $20 presentkort på Cambridges förmodligen bästa pizzarestaurang, Bertucci's - så nu kan jag ta med familjen dit så att de också får prova. En lyckad kväll, på det hela taget!

No comments: