Friday, December 03, 2010

Lydiadagen

Det är inte lätt att vakna före Nova. Idag var det Novas namnsdag - Lydiadagen. Vi satte klockan på 6:30 i hopp om att det skulle räcka, och vi lyckades faktiskt vakna före Nova - men redan innan jag hade hunnit in i duschen var Nova uppe och gick på toa. Sedan gick hon och lade sig igen och låtsades sova. Jag var lite orolig att hon skulle ha för stora förväntningar, trots att vi alltid betonar att namnsdag är ETT paket, så jag skyndade mig jättemycket med frukosten för att förkorta förväntningsuppbyggnadstiden. När vi gläntade på dörren och sjöng "Vi Gratulera" hade hon ögonen på glänt och såg alldeles alldeles lycklig ut. Bullerbyboken som var presenten fick godkänt men inga jubel. Ikväll innan hon gick och lade sig sa hon "mamma, på måndag, när det är min födelsedag, då ska jag gå upp och kissa och bajsa och sedan lägga mig igen som jag gjorde idag på min namnsdag". Då frågade jag om det var mysigt att ha namnsdag, och fick ett mycket övertygande "ja-a" till svar. Skönt!

Zoey däremot var nog lite besviken - trots att Daddy, jag, Grandma, Grandpa och Nova tog frukost på sängen och sjöng och pratade i rummet där hon sov så vaknade hon inte under hela firningen. Hon har helt enkelt haft för mycket på sista tiden och är helt utmattad lilla gumman. På måndag får hon följa med ut i köket och fixa mysfikat.

Darrin tog faktiskt med Zoey till doktorn i morse till och med; hon har haft det så jobbigt med sin hosta de senaste nätterna. Nu fick hon medicin och vi hoppas att det ska bli bättre i tid för tandutdragning på tisdag (vi har redan fått skjuta upp en gång på grund av sjuk Zoey).

No comments: