Sunday, January 02, 2011

Nyår på Tahauya

En av Darrins bästa vänner har börjat jobba som ranger på scoutlägret Tahauya utanför Austin. (Vilket drömjobb!) Vi tillbringade större delen av nyårsafton nere hos honom och hans familj. Det var fantastiskt härligt att få släppa Nova och Zoey ”lösa” i skogen (ja, jag vet att de varken är hundar eller kor, men i alla fall). Vi tog en promenad runt lägrets sjö, kollade in vattenfall i bäcken, prasslade i löven, klättrade i berg och upptäckte grottor, och jag var bara lite nervös att tjejerna skulle trampa på en skallerorm på vägen. Nova hade Levisjeans, sina rosa cowboyboots och matchande prickig rosa tröja och gick omkring och fingrade på Darrins telefon hela tiden – jag kunde inte sluta titta på henne och le. Hur fick jag en sådan dotter? Jag skulle vilja att mina barn fick växa upp så nära naturen. Kanske valde jag ändå fel karriär  Darrins kompis har en 6-månaders dotter som redan verkar njuta av både läget och alla scouter som kommer och går och busar med henne. Världens socialaste och gladaste bebis, förresten – men så har hon några av världens socialaste och lättsammaste föräldrar också!

No comments: