Tuesday, November 01, 2011

Mer teckningar

Svenska skolan var inställd idag på grund av strömavbrott, så Darrin och tjejerna fick tid att rita istället. Mina döttrar har verkligen börjat åstadkomma fascinerande teckningar på sista tiden (nej, jag är självklart inte partisk).

Här är Novas alster från eftermiddagen:
Ni ser nog själva att det är en tjej som cyklar, självklart med hjälm. Farfar har en tävling på jobbet där barn ska rita teckningar på temat säkerhet, och kommer nog att skicka in den här. Duvan är "Pigeon" från Mo Willems fantastiska barnböcker om Pigeon ( t ex "Don't let the Pigeon ride the bus"). Novas fröknar anordnade "Happy Pigeon Day" i skolan i fredags, som firades bland annat med att alla barn fick rita Duvan. Darrin byggde också en buss (ca 2 m lång) som vi tog med till skolan och som duvan FICK köra.

Här är Zoeys alster:
Ni kan nog se att hon har ritat på en papperspåse, men jag misstänker att det är svårare att se att det är ett piratskepp med en pirat som kör. Jag är inte säker på vad "Zipp's" betyder (jag kom hem efter att hon hade lagt sig så jag kunde inte fråga) men jag gissar att det är den sortens fonetiska skrift som de har jobbat med i skolan och att det ska betyda "Ships". Vi får höra imorgon.

Svenska skolan förresten - det tar bara 30 minuter att köra dit, men tydligen ligger den i "snözonen" från i helgen där det fortfarande är strömavbrott efter lördagkvällens tidiga snöstorm. Delar av Massachusetts fick över 30 tum snö. Här blev det max 1 tum blött snötäcke (men lördagkvällen var ruggig!).

No comments: