Tuesday, December 27, 2011

Zoeys första kalas

Idag fick jag följa med Zoey på hennes första kompisfödelsedagskalas, på Jump On In i Woburn (ett hopptält- och uppblåsbar kana och hinderbana-ställe). Det var klasskompisen Willie som bjöd in på sexårskalas och Zoey njöt för fulla drag. Hon slog själv in paket och gjorde kort i går kväll. Hon planerade också att ha sin nya, brunglittriga festklänning. Jag sa försiktigt att hon behövde tänka på att hon skulle kunna hoppa bra i sina kläder också, lite orolig att hon skulle bli för finklädd - men där oroade jag mig i onödan, för när hon kom ut ur garderoben i morse hade hon gula mysbyxor och röd Yoda-tröja. (Jag kunde inte övertala henne att byta byxor hur jag än försökte trots den totala färgkrocken.) När vi kom sa Willies mamma att det var så kul att äntligen få veta vem Zoey är eftersom Willie hade pratat så mycket om henne, och Willie kom fram till Zoey, slog ihop händerna och bugade sig och sa "Yoda".

Det var lätt att gå på kalas med Zoey - hon kastade sig glatt in i leken första ögonblicket vi var där och kom inte tillbaka till mig förrän en timme senare när hon var trött och törstig. Helt annorlunda än oftast mycket försiktiga Nova som vill sitta i mitt knä och titta en lång stund innan hon vill prova själv. Nova blev lite ledsen när Zoey och jag åkte, och jag tror det kändes mycket stort för Zoey att det var hennes tur nu - Nova har nog hunnit med fyra kompiskalas själv innan det blev Zoeys tur!

No comments: