Tuesday, September 28, 2010

Får man skratta åt Daddy?

I morse satte Darrin på sig sin tröja ut och in på typiskt morgontrött förvirrad-pappa-manér. Det första Nova sa när hon kom till frukostbordet var "Daddy! Du måste vända på din tröja! Den är ut-och-in!"

Jag var till att börja med bara imponerad av att hon kunde uttrycket ut-och-in.

Darrin svarade "No, I was planning on wearing it like this to Swedish school."

Zoey svarade "Men Daddy, då kommer alla att..." och letade efter ord för att fortsätta meningen. Nova fyllde i "...skratta åt dig!" och så visade vi hur det skulle gå till: Vi pekade finger åt Daddy och skrattade tillsammans alla tre. Jag kände mig väldigt glad åt att skratta tillsammans med mina tjejer och att skojretas med min man.

(Men, Darrin har förstås rätt när han följer upp skrattfesten med "Vad lär du dina barn egentligen"? Jag försöker taktfullt reparera skadan med att "Ni förstår väl att det är ok att skoja med Daddy men inte att reta ett barn som har råkat sätta på sig tröjan fel?" Hoppas att mina barn tar mig på orden istället för att följa mitt exempel...)

No comments: