Tuesday, September 21, 2010

På nya äventyr

Vi har börjat vårt nya äventyr! Sedan snart 1 ½ månad bor hela familjen i Boston. Ojojoj vilken vår/sommar det var med att få allt i ordning inför flytten. Jag tror jag skulle kunna skriva en bok bara om projektet att sälja lägenheten i Uppsala. Men, det är inte därför jag skriver nu. Mitt visum kom, lägenheten blev såld, alla saker blev packade och fick åka container till USA , Grandma hittade en lägenhet åt oss i Cambridge – och här är vi nu. Vi flög över den 6 augusti och jag började jobba den 9 augusti. Vi har målat om hela lägenheten, packat upp alla saker, fixat bankkonton och personnummer och internet och tidning och listat ut sopsortering. Nova och Zoey har börjat på svensk skola (tisdag eftermiddag) och simskola (onsdag morgon) och Nova har börjat på fotboll (lördag morgon). Darrin och jag har lagt varje kväll de senaste två veckorna på att kolla på TV-serier från biblioteket i soffan – nu börjar vi äntligen hinna ikapp och orka saker igen. Alltså – dags att ta itu med att försöka dela med oss av vad som händer i vårt nya liv! Jag lovar inte att det kommer att bli ofta (det här är trots allt mitt allra första blogginlägg någonsin och jag har ingen aning om om jag kommer att tycka det är kul eller inte!) – men jag lovar att försöka. För jag VILL att ni ska få veta hur vi har det, och att vi tänker på er!

No comments: