Monday, September 27, 2010

Min lilla mytoman

Zoey har börjat hitta på historier. Idag när jag frågade vad hon hade gjort under dagen fick jag höra om hennes och Nallens tripp till McDonald's. Nallen åt hamburgare och Zoey åt Chicken Nuggets (hennes absoluta favorit). De tog Fiat Punton dit. Zoey körde - "jag kunde det!" Zoey fick två leksaker och Nallen fick en. Men sedan fick Zoey Nallens också för han kunde ändå inte leka med sin. Många av Zoeys kompisar var där. Hon fick en cykel av en av sina kompisar - "det var väl schysst mamma!"

Vad ska man tycka? Det är supergulligt, totalt förvirrande (man vet aldrig vad som är sant och inte) och har man inte hört att alla barn mobbar mytomaner? Darrin tar det hela med total ro - vi ska vara glada över att Zoey har fantasi, säger han - och jag tror att jag håller med...

No comments: