Wednesday, September 29, 2010

Det är så fuktigt i luften idag. Det blir aldrig så här fuktigt i Uppsala - jag har bara varit med om det en gång innan vi flyttade till Boston och det var i New Orleans. När jag kommer fram efter 30 minuter på cykel är hela kroppen täckt av en tunn film av klibb. Håret klibbar mot pannan och kläderna mot kroppen.

Förövrigt var det simskoledag i dag. Det är så mysigt att först åka buss själv med tjejerna och sedan sitta och titta på dem när de flyter och doppar huvudet och sprattlar och njuter i vattnet.

Båda bussarna var galet fulla med folk idag. Som tur är är folk väluppfostrade och reser sig upp för att jag ska få sitta med barnen. Båda tjejerna trängdes i mitt knä och Zoey blev nästan klaustrofobisk av alla som stod inträngda runt oss.

1 comment:

Gunvor said...

Så roligt att läsa om er onsdag. Jag njuter av det.

Varm kram till er alla fyra från mormor.