Saturday, July 09, 2011

Sommarlördag

I dag har vi provat en annan pool - McCrehan Memorial nära tunnelbanestationen i Alewife. Även den gratis. (Det visar sig att Department of Conservation and Recreation driver närmare trettio allmänna utomhuspooler under sommarmånaderna i Massachusetts, varav ingen tar ut inträdesavgift!) Det var Nova som var absolut bestämd på att vi måste prova något nytt, och det blev mycket lyckat. I den här poolen kunde tjejerna bottna, vilket gjorde stor skillnad i åtminstone Zoeys badstil (Nova var fortfarande väldigt mycket frimärke). Poolen var mer välbesökt idag - förmodligen en kombination av lördag, bättre väder och annan pool. Kanske därför hade också en glassbil kört fram och parkerat utanför, så vi kunde få oss varsin snowcone-glass (hybrid mellan glass och riktig snowcone). Både N & Z njöt för fulla drag.

Vi var ganska trötta alla tre när vi kom hem. Det jobbiga med poolbesök är att alla måste bada eller duscha efter. Vi klarade ändå av alla måsten och fick iordning en sommarmiddag med pannkakor, grädde, färska jordgubbar och hallon att avnjuta i trädgården. Zoey var för trött för att sitta still alls utan jagade (riktiga) myror hela tiden ("de är mitt bästa djur!"), men Nova och jag hade det mysigt i alla fall.

Efteråt lekte vi Novas favoritlek, där hon får vara mamma, jag storasyster och Zoey lillasyster. Darrin brukar vara storebror, och det var han idag också, men han var "bortrest" även i leken. Nova byggde en bil och körde mig och Zoey till mormor och morfar där vi fick gå och lägga oss i "det lilla huset vid vattnet" direkt vi kom fram för att klockan var så mycket. Zoey klättrade på mig hela tiden. Det är lite skönt att få gnälla "Mamma, mamma, säg till lillasyster att hon gör illa mig!" för en gångs skull istället för att bara tjata på Zoey att hon inte vet hur stark hon är :-) Även "bär mig, jag är för trött för att gå själv" ligger behagligt i munnen.

Nu sover mina gullungar, och jag försöker bestämma om jag ska gå och lägga mig bredvid dem eller jobba en stund. Det lutar åt det tidigare. Undrar vad M&A&A gör ikväll? Det känns lite konstigt att ha dem på vår kontinent med vår campingutrustning och inte ha en aning om hur de har det.

No comments: