Wednesday, April 13, 2011

Ensam i Boston

Jag släppte av familjen på Logan-flygplatsen i måndags kväll. Stod där och såg dem gå igenom säkerhetskontrollen för att åka till Sverige - utan mig! Nåja, på torsdag kväll är det min tur. På golvet utanför säkerhetskontrollen på terminal E finns en stor världskarta i mosaik. Zoey, Nova och jag hoppade från Boston till Stockholm, med ett mellan-hopp på Island. Innan Zoey gick ville hon också att vi skulle peka ut Afrika. Hennes låtsaskompis Guggi bor fortfarande där och hon pratar om Afrika varje dag. För ett par veckor sedan såg vi Lejonkungen som fredagsfilm. Nu är Guggi kompis med Lejonkungen också.

Darrin och tjejerna ringde mig sedan på Skype från Markus och Annicas hus. Nova och Zoey busade med Alisia, och Markus gick med kaffekannan i handen. Jag tog en liten kopp ur min termos och kände mig ganska avundsjuk. Men, sedan hände katastrofen där borta - Darrin skickade meddelande och berättade att MoA var påväg till akuten. Det var inte Nova och Zoey som hade råkade knuffa Alisia som jag blev rädd för - det var Annica som hade ramlat och brutit handen. Stackars Annica. Darrin fick snabbt återuppväcka sina niomånaders-bebisminnen och mata och lägga Alisia, alltmedan Nova och Zoey garanterat gjorde allt för att hon inte skulle vilja sova. Själv sitter jag medan det här händer på jobbet och försöker få klart 4 presentationer innan torsdag kväll. Det är nog ändå tur att jag är ensam den här veckan :-)

No comments: