Thursday, April 14, 2011

Levande fisk i toan :-(

Före jul köpte Darrin ett akvarium på Craigslist (amerikanska motsvarigheten till Blocket). Det tog några månader av renovering och fixning, men numera är vi stolta fiskägare. Tjejerna tycker det är superkul.

I ärlighetens namn har jag inte ansträngt mig så mycket på akvariefronten. Så, det känns lite ovant nu när jag plötsligt är ensam hemma. Darrin la till och med i långtidsmaten innan de åkte i måndags för att inte jag skulle behöva komma ihåg. Men, i morse när jag gick förbi akvariet såg jag vad jag trodde var en död guldfisk. Första instinkten var, jag skäms för att erkänna det, att strunta i det och låtsas att jag helt enkelt inte hade sett något. Sedan kändes det ändå för grymt mot de andra fiskarna att tvingas dela tank med en död kompis i tio dagar, så jag snabbåteruppväckte mina gamla fiskskålskunskaper från barndomen, letade fram håven och fångade upp den stackars "döda" fisken. Det kändes lite läskigt. Håven och jag tog oss i alla fall till toan och lyckades släppa ner den hittills mycket dödlika lika krabaten - och då kom den riktiga chocken för morgonen. Guldfisken började simma! Nu kommer vi till det som är ännu pinsammare att erkänna... jag spolade ändå. Jag är en fiskmördare. Värre än Hitta Nemo.

1 comment:

Ärïk said...

Jag är chockad! ;) Men jag mottar tacksamt fisktips. VI har ju också skaffat akvarium. Vad har ni i?