Sunday, September 11, 2011

På väg igen

Jaha, så var det dags igen; Jag sitter på Loganflygplatsen på väg mot en vecka i Kalifornien.För att vara helt ärlig så känns det rätt otäckt att flyga från Logan till Kalifornien på tioårsdagen av 11 september. Men, det finns ju fördelar med att vara rädd också - jag har verkligen uppskattat min familj den här helgen... Ibland är det svårt att komma ihåg att göra det mitt i vardagskaoset, fastän jag har världens finaste barn och man.

Vi har haft några hektiska veckor. Darrin har lite sporadiskt lyckats orka med uppdateringar, men här kommer en snabb kronologisk resumé:

19 augusti: Vi åker på semester (äntligen).
21 augusti: Darrins mormor går bort. Vi hinner med fyra dagar på en campingplats i White Mountain, New Hampshire, innan Darrin måste åka till Illinois.
24 augusti: Darrin flyger till Chicago.
25-26 augusti: Jag och tjejerna åker på minisemester i Vermont (vi hann med en hotellnatt, två McDonald's-middagar, en fors, en bondgård med komjölkning och majsfält, en badstrand och en glassfabrik innan vi åkte hem igen).
27 augusti: Darrin kommer hem kl 11, kl 14 åker vi igen hela familjen, mot Rochester, NY. De ska följa med mig på en veckas jobbresa och vi vill slippa köra rakt igenom orkanen Irene på söndagen, så vi åker på lördagen istället.
2 september: Vi fortsätter från Rochester mot Philadelphia och ett besök på Sesame Place över Labor Day-helgen (en överraskning till tjejerna som vi hade planerat sedan länge).
6 september: Första besöken i skolan för båda tjejerna.
8 september: Första hela skoldagen, och knytkalas med alla Kindergarten-föräldrar på kvällen.

Med två dagar hemma utan tjejerna har Darrin i alla fall hunnit börja få lägenheten i någorlunda ordning igen - vi har levt i totalt kaos ett tag nu! I går njöt vi av att vara hemma - det blev cykeltur runt Fresh Pond, och lördagsgodis förstås. Darrin och jag kollade på TV-serieavsnitt på datorn till efter midnatt. Åh, vad det skulle vara härligt att bara vara HEMMA ett tag!

No comments: