Sunday, November 07, 2010

Födelsedagsdilemma

Igår när vi skulle sova pratade Nova om sin förskola i Sverige för första gången på länge. Först undrade hon varför vi aldrig pratar på Skype med I&M (hennes och Zoeys bästa kompisar på förskolan i Sverige). Jag vet inte egentligen varför det aldrig har blivit av. Ett problem är att vi under tre månaders tid har köpt två små saker att skicka till I&M och fått två brev av dem - men ännu inte kommit oss för med att skicka varken brev eller saker. Darrin tycker det är svårt att skriva på svenska och jag har på sista tiden inte orkat ta mig för med någonting utöver till allra nödvändigaste på att-göra-listan.

Pratet om I&M ledde iallafall vidare till prat om förskolan. Nova berättade att de nog skulle skicka paket till henne på hennes 5-årsdag i december. Åh vad jag ville säga att "ja, Nova, det gör det nog" bara för att göra henne glad, men de har inte vår adress och jag har mycket svårt att tro att de kommer ihåg när hennes födelsedag är. Lilla gumman. I morse pratade Darrin och jag med henne om att det nog inte kommer att bli något barnkalas i år. Vi ska göra kalas med spöktema för oss fyra, Grandma och Grandpa, Dana och Baylee 4 år och försöka göra det riktigt mysigt - vi har helt enkelt inte lärt känna tillräckligt många barn här för att ha ett traditionellt barnkalas än. Nova tog det som tur var bra och lät lika glad ändå (spöktemat var hennes idé), men jag känner mig ändå som en lite dålig mamma som inte kan erbjuda min dotter ett riktigt 5-årskalas!

Nu är det hög tid för mig att gå på planet till Chicago. 8 dagar tills jag får träffa min fina familj igen. Jag längtar redan!

No comments: