Friday, November 05, 2010

Tröttvecka med klängiga barn

Det har inte blivit så mycket skrivet den här veckan. Jag kom hem från en jobbresa i onsdags och åker på nästa på söndag. Nova och Zoey är glada för att jag är hemma och lämnar mig inte i fred en sekund (vilket förstås är härligt, men jobbigt också). Dessutom har jag lyckats bli lite förkyld. Jag somnade i soffan mitt under myskvällen ikväll, men det lyckades Nova och Zoey lätt råda bot på: "Ett, Två, Tre VAAAKNA MAMMA!"

Vi har några hektiska veckor framför oss med min jobbresa, Darrin och Nova och Zoeys Texas/Oklahoma-resa, mormor och morfar-besök och grandma och grandpa-besök - faktum är att i morgon är sista helgdagen tillsammans bara vi innan Novas 5-årsdag. Det ska bli mycket kul, men jag blir lite trött av att tänka på det också. Darrin och jag sitter i soffan och försöker planera in presentinköp, adventskalenderförberedelser och julkort i schemat. Tänk att hösten har gått så himla fort nu igen!!!

Vi åt Pitabröd med falafel och hummus till middag. Mycket gott, och alla tyckte det var mysigt, men det blev så många raseriutbrott över läckande pitabröd att det kommer att dröja innan vi orkar testa igen. Som Tacos. Hur kunde det funka så bra när vi var små? Våra barn blir bara arga av att bli kladdiga just nu.

No comments: