Sunday, October 31, 2010

I dag har vi firat Halloween!

Ja, egentligen får man nog säga att vi började redan i går. Jag fick lov att lämna familjen mitt under trick-or-treat-andet för min första jobbresa sedan jag började på MIT. Eftersom vi självklart visste om det redan i går så valde vi att ha vår traditionella Halloweenmysmiddag i går kväll istället, med pumpaduk, blodigt huvud och maskar i blodsås till mat.

Det har verkligen varit en härlig dag idag. Nova, Zoey och jag började morgonen med att läsa sagor i sängen, till exempel Rödluvan och Sagan om Pannkakan, medan Darrin gjorde pumpapannkakor i spökform med valnötter och pumpa-sirapssås till frukost. Sedan åkte Zoey och Daddy till Target för att köpa byxor till hennes Halloweenkostym. Nova och jag tog en njutbar cykel/springtur runt Fresh Pond. Stunden vi fick vid hundbadet med godisätar-Nova i mitt knä och färgglada löv runt oss så långt våra ögon kunde nå var en av mina bästa stunder på länge.

Efter pizzalunch (gjord på deg köpt i påse, fantastiskt god faktiskt) och eftermiddagskaffe klädde vi ut oss i våra Halloweenkostymer. Alla njöt av att bli så fina. Darrin hade till och med nagellack dagen till ära. Mina svarta lösnaglar visade sig inte passa men blått hår fick jag i alla fall. Nova fick häxklänning, tuperat rött och blått hår, lösnaglar och kvast, och Zoey Gruffalo-byxor och tröja och hemsk ansiktsmålning. Båda var så fina. Vi gick ut i skogen alla fyra och tog kort på oss.

Efter en kort sväng hem för att hämta lite extra varma kläder och mina väskor och äta lite så blev det äntligen dags för trick-or-treat som Nova och Zoey har sett fram emot länge och tränat inför i flera dagar (man ska säga "trick or treat" och "Thank you" och "Happy Halloween!"). Jag hann följa med i ungefär 10-15 minuter innan det var dags att säga hej då (klart svårast för mig den här gången). Några hus hann vi med tillsammans. De första tre (minst) fick Zoey bara choklad som hon direkt stoppade över i min ficka ("jag tycker inte om choklad!"). Som tur var hann hon få en hel del annat också innan de var klara har jag fått rapport om.

1 comment:

Sara said...

Vilket härligt Halloween-äventyr!! Elias födelsedagskalas närmar sig och i år vill han ha Halloween-tema. Vi hade ett litet party med kusinerna i Kanada och han tyckte det var jättespännande med pumpafigurerna och alla läskiga figurer som sattes upp som dekoration!