Sunday, October 03, 2010

Zoey skrämde mig idag. Vi var påväg till lekparken på eftermiddagen, jag som storasyster, Nova som mamma (som vanligt) och Zoey som pappa (hon pendlar mellan att vara pappa och bebis). Plötsligt stannade Zoey och sa att pappan skulle röka, och så låtsasrökte hon cigarett. Hon är 3,5 år!!! Hjälp! Hur ska man ens reagera på sådana totala dumheter? Darrin och jag funderar på var hon kan ha fått det ifrån. Det enda möjliga vi kunde komma på var Madickens pappa sosm röker pipa i Madicken-filmen.

Förövrigt har vi hunnit med 6 kapitel i Karlsson-boken, 1 1/4 timme på Skype med mormor och morfar och ca 45 minuter med M&A&A, två långa lekparksstunder och en cykeltur runt sjön i helgen - men inte att städa badrummet. Jag känner mig mycket nöjd med det resultatet.

No comments: