Monday, October 11, 2010

Boston Harbour

Jag måste verkligen börja läsa igenom mina blogginlägg innan jag skickar iväg dem. Jag läste just igenom ett par och mådde illa av alla slarvfel. Det är så lätt gjort när man sjunker ner i soffan när dagen är slut och "bara" ska blogga lite också...

Vi har haft en härlig långhelg den här veckan - idag är Columbus Day, vilket i Massachusetts (men enligt Darrin inte i Texas) betyder ledig måndag. I lördags var det fotbollsträning och tv-inspelning, igår Oktoberfest på Harvard Square och idag båttur till Georges Island i hamnen i Boston. "Tv-inspelning" betyder i det här sammanhanget gratis musikunderhållning för barnen - det var mest en kul grej. Vi fick också uppleva ett nytt område i Boston, Brookline, påväg dit; en trevlig bieffekt av att ta cykeln. Oktoberfesten kunde jag hellre ha skippat - jag ville ta med Nova och hennes cykel runt Fresh Pond och köpa munkar. Men, Nova tyckte bussen till folkhavet vid Harvard Square lät mysigare.

Georges Island var en fantastiskt härlig solig höstmåndag. Vi åkte buss och tre olika tunnelbanor till hamnen och båt ut till ön och tillbringade fyra härliga timmar med att upptäcka Fort Warren och havet och fika. Vi hittade krabbskal och musslor och glasbitar som havet gjort lena, och tittade på utsikten ut över öppna Atlanten.

No comments: