Tuesday, March 29, 2011

Populär restaurang med toa i köket

Torsdag kväll förra veckan tog mina svärföräldrar med oss på italiensk restaurang. Mitt jobb var bara att ta mig från jobbet till flygplatsen vid lämplig tidpunkt - där hämtade de mig med bil och körde oss till restaurangen. Shirley hade sett ett inslag om just den här restaurangen på Food Network på TV, och Darrin hade läst om den i Boston Globe. När de slog sina kloka huvuden ihop så blev det tydligt att den var något som "borde provas". Restaurangen var ett litet familjeetablissemang som låg mitt i bostadskvarteren i Revere öster om Boston. Lokalen var så liten att man fick vänta utanför tills man fick plats vid ett bord. För att gå på toa var man tvungen att gå igenom köket, förbi diskbänken, så att killen som tog hand om disken fick maka sig åt sidan varje gång. Vi fick verkligen chans att prova på både att vänta utanför (två timmar innan vi fick bord) och att gå igenom köket till toan (bara Zoey behövde testa det 5 gånger). Hela restaurangen var en spännande upplevelse och maten var alldeles utmärkt. Fascinerande att något som så uppenbarligen inte är avsett för en stor publik kan bli så populärt!

No comments: