Wednesday, March 02, 2011

Solglasögonsmissöde

Vi var och åkte skridskor igen i lördags (äntligen). Tjejerna njöt. De kan fortfarande inte helt själva, och Frog Pond är lite för full av folk för att de egentligen ska ha möjlighet att träna ordentligt, men det går utmärkt så länge vi håller i dem och det känns att de snart kommer att kunna.

Innan vi kunde komma igång med åkningen annonserade en viss dotter att hon behövde gå på toa. Sagt och gjort, vi tog oss in på de inte alltför fräscha allmänna toaletterna bredvid skridskobanan. När jag skulle lyfta upp nämnda dotter på toaletten ångrade hon sig plötsligt och började streta emot av all kraft. Resultatet blev en ojämn kamp som förlorades av ... mina solglasögon. De gled ned från huvudet och hamnade med ett plopp rätt i toaskålen. Så himla äckligt! Det var bara att bita ihop och plocka upp dem. Jag tvättade dem noga med tvål, hjälpte båda tjejerna att gå på toa, tvättade dem noga med tvål två gånger till och de kändes fortfarande för ofräscha för att använda. De hamnade i diskmaskinen när vi kom hem. Själv kände jag mig inte helt fräsch heller - det var helt klart inte lika mysigt som vanligt att äta kanelbullar och mangobitar (med fingrarna) till matsäck...

No comments: