Tuesday, March 29, 2011

Vårtecken, Dr Seuss och Underbar Man

Familjen (dock inte jag) gjorde också en utflykt till en statypark med Dr Seuss-inspirerade statyer förra veckan. N&Z ska enligt uppgift ha njutit mycket av statyerna, som var som tagna ur några av deras kanske mest uppskattade böcker. Darrin lyckades också hitta en överraskning till mig i parken. Jag var skeptisk när han sa det - misstänkte att han hade köpt något helt oanvändbart i museishopen - men jag blev fantastiskt glatt överraskad när han räckte fram en använd Dunkin Donuts-kaffemugg med årets hittills enda och första tuva med tussilago! På bilden nedan har de redan nästan hunnit blomma över, tyvärr. Zoey och jag har letat och letat runt Fresh Pond efter minsta spår av tussilago och inte kunnat hitta några - nu vet vi i alla fall att de finns på den här sidan av Atlanten också!

No comments: