Sunday, June 19, 2011

En inte så vanlig lördag

Vi har haft en uppdelad dag idag.

1. Novas och Zoeys lördag
++++++++++++++++++
Plats: Cleburne, TX
Sällskap: Alex, Joey, Michelle, Grandma och Grandpa, Felix och Phoebe
Aktiviteter: Äta Snow Cone, shoppa efter gula kuddar, bada i Dana's pool och titta på film i soffan

2. Darrins lördag
++++++++++++
Plats: (större delen av dagen) Austin, TX
Sällskap: Jason, Daniel, Chris, Mike mfl
Aktiviteter: Svensexa, inklusive lerduveskydde, poolbad och brasiliansk barbeque-middag

3. Marias lördag
++++++++++++
Plats: Livermore & Santa Cruz, CA
Sällskap: Mig själv större delen av dagen, kolleger till middag på restaurang Hop Yard Alehouse, Pleasanton
Aktiviteter: Jobb (förmiddag), shoppa världens bästa barnsandaler till Nova (märket Keen, äntligen i rätt storlek för det här året, lunch) och åka rollerblades längs Stilla Havsstranden i Santa Cruz (eftermiddag)

Jag tror att vi allihop hade en helt ok lördag, även om vi helst hade haft en tillsammanslördag. Jag hoppas att vi orkar åka och campa nästa lördag (men det finns risk att det slutar med kaffe på sängen till sen förmiddag och tvätt resten av dagen, vi får se vad vi orkar med.)

Bästa upplevelsen för mig idag var solmogna jordgubbar och gula körsbär som inhandlades till billigt pris längs vägkanten. Fantastiskt gott. Clam Chowder i brödskål på piren i Santa Cruz till lunch fick också godkänt!

1 comment:

Anonymous said...

Det låter verkligen osm om ni hade det trevligt allihopa! Nu unnar jag er att få vara tillsammans igen hela familjen! Kram på er!
Mormor