Sunday, June 05, 2011

Roadtrip till Fresno

Jag var på musikal igår kväll. Charlie Brown. Framförd av Figarden Schools dramaklubb, med Novas och Zoeys kusiner Alex och Joey. Det finns helt enkelt en fördel med en helg i Livermore: Det är bara 2.5 timmar i bil från Fresno, där Darrins syster bor. Igår jobbade jag intensivt på förmiddagen och ägnade eftermiddagen åt en roadtrip genom San Joaquin Valley i centrala Kalifornien. Det var kul att få vara med och se föreställningen som Alex och Joey hade tränat inför i 4.5 månader. Jag fick också chans att följa med på Alex fotbollsmatch (hon har redan blivit så gammal att hon spelar 11-manna, kan inte förstå hur fort tiden går!) och att träffa min svärmor, som hade flugit in från Texas för att få vara med. Allt som allt en lyckad och trevlig eftermiddag. Jag var lite orolig för att sätta mig i bilen kl 9 på kvällen för att köra hela vägen tillbaka. Kalifornien har nya hårda lagar mot mobiltelefon i bilen - allt användning utom handsfree är straffbar - så jag kunde inte ens ringa Darrin för att hålla mig vaken, men det gick utmärkt. Efter mycket letande hittade jag äntligen en pratradiostation som höll mig alert genom en timslång diskussion om ett så absurt ämne som varför man inte borde gå på universitet.

I morse väckte Darrin mig med telefonversion av tjejernas avslutningsshow på svenska skolan för terminen. Jag satt i sängen och lyssnade på Den Blomstertid och Vi har lov och önskade att jag var där.

No comments: