Friday, June 03, 2011

Nationella munkdagen

Jag befinner mig idag för första gången vid NIF i Kalifornien. Kl 8 började dagens första möte med munkar; tydligen är det "National Donut Day" idag. Resan hit gick bra utom att det börjar kännas som om det är dags att skaffa amerikanskt körkort. Jag ringde i förväg till biluthyraren och fick höra att allt jag behövde visa var mitt körkort från Sverige - men jag var ändå supernervös att de inte skulle godta det. När uthyraren ville ha min adress i Sverige höll jag på att gå upp i limningen. Jag gav honom min "tillfälliga" adress i Cambridge, fick kvittera utan en Nissan Altima hybrid och kunde dra en suck av lättnad.

Usch och fy för att åka ifrån familjen igen. Darrin försöker på alla sätt uppmuntra mig att se det positiva i situationen, och visst, det finns fördelar. Extra inkomst, hotellbonuspoäng, ingen disk på en vecka... Och min chef var verkligen tillmötesgående och lät mig avbryta vistelsen för att åka till Texas nästa helg som planerat. Men det SUGER. Förra veckan var det Rochester. Nu är det torsdag-torsdag i Livermore. En helg i Texas, sedan tisdag-tisdag i Livermore igen. Mycket tid borta från familjen blir det. Nova grät när de vinkade av mig på South Station igår. Jag önskar att jag visste att det var en månad med mycket resande och sedan skulle det bli bra. Under året som gått har det faktiskt varit MINDRE resande än jag hade förväntat mig, på acceptabel nivå. Lite resande är ju bara roligt. MEN, allt tyder på att det bara kommer att fortsätta på överdriven intensitetsnivå under överskådlig framtid. Jag som lovade mig själv efter någon av alla vistelser på JET under Uppsalatiden att aldrig ta ett liknande jobb igen :-)

No comments: