Sunday, June 12, 2011

Pool, bad och Snow Cone

Vi är i Texas och livet känns som semester. Darrin hämtade mig på flygplatsen kl 5:30 i går morse, och Nova hade precis vaknat när vi kom hem. Vi hade en härlig, slapp fredag, med bad i Grandma och Grandpas bubbelbol och Grandmas kompis stora pool (sammanlagt flera timmar i vattnet - superhärligt!). Dagen avslutades med grillad rökt korv och sparris på uteplatsen, och sedan en snabb sväng i Jeepen för att köpa varsin Snow Cone till tjejerna. Snow Cone-försäljningen sker från en liten kiosk på den lokala mataffärsparkeringen. En Snow Cone är i princip en mugg med fint hyvlad is, smaksatt med valfri koncentrerad saft. Vi läste igenom ett urval av smakerna på den långa listan tills vi kom till regnbåge - då bestämde sig båda tjejerna direkt. Den ville de ha. Sedan blev det en stunds filosoferande om hur den skulle se ut (skulle det verkligen vara som en regnbåge?) innan de väl fick den i handen. Nova blev besviken när vi beställde "small" till henne. Jag förklarade att den garanterat skulle vara tillräckligt stor, men att om den inte var det kunde vi köpa en större nästa gång.

Det var tjejernas först Snow Cone någonsin, och en klar succé. Zoey förklarade att nästa gång vi flyttar någonstans och jag får ett nytt jobb vill hon att jag ska jobba i Snow Cone-kiosk. Nova sa helt frivilligt att jag hade rätt - den lilla var faktiskt riktigt stor. Båda åt upp hela.

No comments: