Monday, June 27, 2011

Fixarhelg

Det blev ingen tältning den här helgen. (Inte helt oväntat, men ändå synd!) Vi behövde en fixarhelg. Lördag började hyfsat mysigt med bok på soffan och kaffe, och fortsatte med att Darrin uträttade ärenden och jag och tjejerna städade deras rum. Ingen direkt drömlördag. Som tur är räddades dagen av midsommarlunch (försenad, eftersom jag jobbade i fredags) med färskpotatis, sill, cajun-kräftor, gräddfil och gräslök. Potatisen var inte riktigt lika färsk som svensk färskpotatis (den kom i påse, och hade lite skal), men den gjorde stor succé ändå. Darrin kom också på den supermysiga idén att fixa sallad till middag och packa picnic. Vi åt middag i lekparken, medan Zoey tränade på att cykla (se nästa inlägg!).

Efter kaffet söndag morgon (med kaviarmackor med potatis på sängen) tog Zoey och jag en cykel-/springtur runt Fresh Pond. Det har regnat i ungefär en vecka och var äntligen sol, så det var tropiskt fuktigt runt sjön och väldigt mysigt. Vi njöt! Nova däremot blev avundsjuk - jag tror det tog två timmar att få henne på humör igen efteråt. Vi avslutade dagen med att se Cars 2 på bio - mysigt, men filmen var katastrof (som Darrin redan har nämnt, jag vet). Jag blev mest sur för att den var flera kilometer över huvudet på Nova och hon var tvungen att sitta och be om förklaringar precis hela tiden.

No comments: